streda 11. júna 2014

Akú kozmetiku nepoužívam

Ahoj, kočky!

Asi mesiac som rozmýšľala, čo z kozmetického sveta by mohlo vymiznúť bez toho, aby som to oplakávala. Predtým ma táto otázka veľmi nezamestnávala, ale Stannah mi vložila chrobáka do hlavy, a tak som ho z tej hlavy chcela dostať. Tých vecí nebude až tak veľa, tak ale čo očakávate od kozmetickej blogerky?

PODKLADOVÁ BÁZA
Či už báza pod mejkap, očné tiene alebo rúž. Položku báza môžem celkom vyškrtnúť z mojich kozmetických zásob, pretože je nahraditeľná. Jednu bázu pod mejkap síce vlastním, ale nepoužívam ju, aj keď netvrdím, že niečo zo svojho pôvodného účelu splniť dokáže. Som však presvedčená, na základe skúšania na vlastnej koži, že jej úlohu vhodne (i omnoho vhodnejšie) zasupluje dobrý tuhý korektor a najlepšie Makeup Cover od Dermacolu. S ním mi mejkap vydrží neporušený aj 3 dni. Preháňam, ale jednu pretancovanú noc bez problémov.
Trvácnosť očných tieňov mi zasa zabezpečí ceruzka ako podklad, a úplne najlepšie Color Tattoo od Maybelline. Tým nepohne nič.
Báza pod rúž? Načo, aby mi vysušovala pery? Rúžovať sa môžem každú hodinu a vôbec mi to nevadí!

SUCHÝ ŠAMPÓN
Záležitosť, ktorú som ešte v živote neskúsila. Hoci... nedávno som si svoj prvý suchý šampón kúpila!!! Obava z výsledku zatiaľ prevažuje, takže je zatiaľ bezpečne uschovaný v bližšie nedefinovanej škatuli.

PENOVÉ TUŽIDLO + GÉL NA VLASY
Toto sú výrobky, ktoré som už v živote vyskúšala veľakrát, najmä za svojich mladších čias. Nič proti nim nemám, len ich nepoužívam a ani nevyhľadávam. Obidva výrobky som však mala rada, pomáhali mi pri skrotení mojich divokých vlnitých (až kučeravých) vlasov do pekných vlniek pri takom mojom tajnom spôsobe použitia. Čo si však pamätám, zrazu mi začali vadiť, pretože veľmi zlepovali vlasy. Tie sa potom nedali rozčesať, a keď sa to podarilo, vytrhala som si snáď polovicu štice.

FARBA NA VLASY
Taktiež záležitosť, ktorá nepatrí k mojim rituálom, je farbenie vlasov. To už nepraktizujem viac ako 2 roky, možno aj 3. Predpokladám, že sa k tomu zasa vrátim, aj keď nerada. Zo všetkých farieb palety sa mi najviac páči moja prirodzená farba vlasov, ktorú je ťažké farbením nezmeniť, lenže pri farbení sa mi páči, že vlasy sa mi na nejaký čas jemne vyhladia. No dostaň sa z tohto začarovaného kruhu.

ODSTRAŇOVAČ NECHTOVEJ KOŽIČKY
Teraz sa musím usmievať popod mustache, pretože na konci základky som si takýto zázrak kúpila, vtedy za ťažké prachy od vtedajšej Margaret Astor. V domnienke, že som sa zmohla na dokonale prirodzený odtieň laku som lakovala a lakovala, a ten lak neschol a neschol. Plakala som, za čo som to vyhodila tie peniaze? Po pár rokoch som to zistila - bol to odstraňovač nechtovej kožičky. Dobrá vec to bola, to vám poviem. Odvtedy som to však už nekúpila. Až donedávna. Lenže tiež je to zapadnuté v niektorej nemenovanej škatuli.

PÍLINGY A MASKY NA DLANE A CHODIDLÁ
Čo vám tu mám písať, veď chápete. Ja teda nechápem. Na čo? Prečo? Tieto partie si vypílingujem v sprche pri najdokonalejšom pílingu tela všetkých čias. A masky? Veď nakrémujem a mám. A keď nemám, nakrémujem ešte raz.

DEPILAČNÉ VOSKY A SPOL.
Bojím sa ich ako mačka psa. Raz, jedinký raz som to skúšala, haha, ale aj to som mala strach. Našťastie to nedopadlo dobre a mne zostala len ulepená pokožka, ktorú som snáď hodinu drela kokosovým olejom, kým som sa toho lepidla (vosku) zbavila.

PENA/GÉL NA HOLENIE
Toto je podľa mňa najzbytočnejšia zbytočnosť zo všetkých zbytočností. Pokiaľ si človek neholí tvár (úbohí muži a chlpaté ženy), na zvyšok tela mu postačí hustejší sprchovací gél či šampón na vlasy. Vhodný je vraj už spomínaný kokosák alebo kondicionér.

ODLIČOVAČ OČNÉHO MEJKAPU
Odkedy mám ten spomínaný kokosák, nekupujem ani odličovače na oči. Skvelú službu mi pri bežnom dennom mejkape spraví aj obľúbená micelárna voda.

Ou jé, pozrite, ako som ušetrila. Môžem si kúpiť ďalší rúž, ktorý použijem na pery bez bázy a odlíčim micelárkou.

Pekný deň!

PS: Budem rada, ak mi necháte odkaz na podobný článok, ak ste ho písali. Pre mňa je to zaujímavé čítanie :)

6 komentárov:

  1. clanok sice nemam a nechystam, ale takmer uplne sa stotoznujem s tvojim. Ja zo spomenuteho obcas pouzijem len tensuchy sampon - mam ho pre pripad velkej nudze a aj to s im vydzim len par hodin,. potom sa to musi aj tak umyt, je to bleeeee pocit. A myslim, ze mnohe zeny a dievcata vela veci pouzivaju len preto, ze si to niekde precitaju a maju pocit, ze by to mali pouzivat - napr. pilingy na chodidla alebo odsranovac necht. kozicky.... Ale tak to uz kazdy nech si zhodnoti podla seba, ze....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte by sa našlo pár drobností, bez ktorých dokážem žiť a čoraz viac zisťujem, koľko vecí sa dá nahradiť inou univerzálnejšou. Lenže kozmetika ma baví, baví ma skúšať nové veci a baví ma tešiť sa z nich. Také už sme, nie? :D

      Odstrániť
  2. odstraňovač nechtovej kožičky pobavil :-D z celého zoznamu nepoužívam len dve veci (pričom z báz tú pod rúž, hoci jednu mám) :-D a keby som nemala na gebuli šediny, boli by to veci tri

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toho sa práve obávam, že čoskoro si zasa začnem farbiť vlasy, pretože si nedokážem vytrhnúť ten krátky sivý vlások nad čelom, ktorý podľa mňa riadne svieti...

      Odstrániť
  3. Haha, pobavila si ma :D Voskové pásiky som použila raz, ale katastrofálne som sa po tom vyhádzala, s bazami som na tom rovnako ako Ty, aj keď občas si tú od Avon pod tiene dám :) Odličovač očí? Čo to je?! :D Tiež používam micelarku, úplne postačuje, veď na to ju vymysleli a osobne by som tomu človeku potriasla pravicou hahah :D Práve objavujem čaro kokosového oleja a asi to bude môj dobrý kamarát ;-) Keďže mám kučeravé vlasy, tužidlu sa nevyhnem, mojim favoritom je momentálne sprej od Got2 Be Beach girl a som unesená :) Inak ten tajný trik by si mi mohla pošepkať-ten s gélom na vlásky ;-) Jaaaj,, či si ja oddýchnem vždy pri Tvojom blogu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeej, toto sa tad dobre čítalo :) Teším sa, že si tu oddýchneš, ale aj z podobných názorov na kozmetiku. S tou micelárkou je to tak, že keď sľubuje toľko vecí, chcem, aby ich aj spĺňala, preto som rada, že som tú svoju dokonalú našla a môžem sa ňou pohodlne odlíčiť. Čo nezvládne ona, dorobí kokosák.
      Ten môj tajný trik je vlastne celkom jednoduchý - spravila som si na hlave 2 - 5 vrkočov, ktoré som dobre natrela tužidlom alebo gélom, rozmotala a tie moje kučery tak nelietali. Tie vrkoče som si robila vždy inak (na menšie vlnky, väčšie vlnky, od korienkov, najprv obtočiť, potom zapliesť...). Akurát mi to dosť vysušovalo vlasy, tak ich už nepoužívam.
      Ten Beach sprej mám aj ja, už rok, ale akosi sa s ním neviem stotožniť :(

      Odstrániť